неділя, 16 лютого 2014 р.

Сучасні реалії освіти дітей в Україні

Часто задавався собі питанням: А МОЖЛИВО ПРОБЛЕМА НЕ В ВИЩІЙ ОСВІТІ? Можливо, собака зарита десь глибше? І тут натрапив на кілька статей, де виявилося, що по суті мої думки мають право на життя. Все починається ще зі школи... Сучасна школа вбиває таланти дітей, калічить їхні душі і створює тисячі невдах. Це такий свого роду конвеєр, який працює - і добре що працює. Про те, що система освіти безнадійно застаріла, це пояснювати думаю немає сенсу. 90% дітей ростуть навдахами і закладають собі такі цінності ще з дитинства. Нещасних людей - більше, ніж просто БАГАТО. Якби завод мінеральних вод випускав би 9 з 10 пляшок з брудною водою - керівництво точно відправили б до в'язниці. В нас всі живуть в матриці, де здається що все супер, завтра все зміниться, а моя мила дитинка навчиться чогось в ВНЗ. Пічалька. Ви собі тільки уявіть скільки шкіл є по Україні? Та в кожному селі, містечку, а в великих містах, так там просто їх "вагонами"! І вони «виробляють» продукт, тобто людей, які будуть жити не реалізовано, самотньо та бідно. Чому це відбувається?Причини звісно що потрібно шукати в минулому. Сучасна школа була створена 200 років тому. Цей інститут відповідав певним потребам індустріального століття. У той час в Англії стрімко розвивалося провадження. З'являлися нові фабрики, банки, заводи. Для їх обслуговування
потрібні були мільйони бездумних, слухняних виконавців - свого роду біороботів. Тоді й була заснована система, що суперечить здоровому глузду, природі дитини, еволюції. Це була ідеальна програма для створення роботів, які є деталями великого бізнесу. Ми знаємо, що діти дуже люблять гратися. Так навчання відбувається в десятки разів швидше, ніж за партою. У дітей дуже багато енергії. Вони люблять сміятися, бігати, стрибати. Школа карає дітей за будь-який прояв емоцій, життєрадісності, цікавості. Ні про який розвиток особистості, як фізичному, так і духовно- інтелектуальному, не може бути й мови. Наша педагогіка побудована так, щоб знищити індивідуальність, особистість, позбавити дитину своєї думки. Це було геніально для СССР, це чудовий винахід для Росії, але чому ж Україна? Для себе вже давно знайшов альтернативу - ще в дитинстів, це Пласт. Саме цікаво, що якраз скаути придумали систему навчання через гру, і як показує практика - люди, які були скаутами досягають успіху набагато швидше! Але про Пласт, скаутинг і т.д. іншим разом. Наведу кілька причин, де "собака зарита" і чому школа шкідлива:

1. Доведено науковцями, що дитина ефективно навчається, тільки коли помиляється. Школа робить все, щоб виробити в дітях страх перед помилками. За невірні відповіді карають, ставлять двійку. У майбутньому ці нещасні люди бояться пробувати нове, експериментувати, робити помилки. Набагато більше відсотків не бути покараним - це завантажити готовий реферат з інтернету, списати домашнє завдання з ГДЗ, та взагалі зробити будь що, лиш би не спробувати висловитися і зробити щось самому.
2. Сучасних дітей навчають, що є тільки 2 відповіді - правильна і невірна. Таким чином, діти починають бачити світ плоским. У багатьох завдань, насправді, можуть бути тисячі правильних рішень. Ви уявіть наскільки деградує особистість, коли в неї в голові утворюється циклічність думок в вигляді схеми: вірно і не вірно. Креативність, як така тут просто вмирає!
3. Дітям немає часу думати! Це доречі є і аналогічною проблемою у педагогів та викладачів. Сучасний процес навчання побудований так, що, дитина постійно завантажена тупою безглуздою роботою. Раніше, за часів розквіту філософії, вчитель приводив учнів на берег річки і давав завдання думати. Вони могли кілька днів сперечатися, міркувати. Тільки розмірковуючи в тиші, ми можемо розвивати свій розум.


4. Сучасна школа вбиває один з вроджених інстинктів - прагнення до знань. Леонардо да Вінчі не вчився в школі. Тільки завдяки цьому він зміг розвинути і зберегти спрагу до знань. Він все життя робив геніальні відкриття, залишаючись учнем. Винаходи да Вінчі на 500 років обігнали час. Більшість студентів, отримавши дипломи, назавжди припиняють вчитися. Вони ненавидять цей процес. На все життя залишаються духовними інвалідами. Та найстрашніше, що жодна з державних інституцій не вчить тебе мислити: а звідки беруться гроші, та й взагалі будь яким основам фінансової грамотності?
5. Всі знання, які даються в школі з насильством і приниженням особистості за 11 років, можуть вміститися на SD кардці і вони нічого не варті. Світ стрімко розвивається. Інформація швидко стає застарілою і даремною. Цінно лише вміння самонавчатися, чому якраз і не вчать у школі. І тут знову (по секрету) це є однією з основних цінностей Пласту, де в основу покладено саморозвиток і самовиховання.
 


п.с. це стосується думаю не лише Пласту, а взагалі будь якій активності дитини в молодому віці. Вступ до дитячих гуртків, організацій, задіяння в інших секціях буде сприяти становленню дитини як громадянина. Але якщо дитина буде лише відвідувати школу, а батьки не долучатимуться до її особистого розвитку - вона приречена!

Немає коментарів:

Дописати коментар